EPD.Connect
EPD.Visualizer


Funktionen :

Functions :

Virtuelles "Hindurchgehen"
Objekt- oder Kamerabewegung entlang eines vordefinierten Pfades
Setzen der Blickrichtung ( Ziel Position )
Orthogonale Ansicht / Perspektive

Virtual Walk-through
Object or camera traversal along a pre-defined path
Different camera focus options ( target position )
Orthografic / perspective view

Erzeugen und Abspielen von Video-Sequenzen

Creating and playing movie sequences

Kollisionsbetrachtungen
Interference Checking / Clash Detection
  - Hard / Soft Clash
Zoning / Boxing

Collision Detection
Interference checking / Clash detection
  - Hard / Soft clash
Zoning / Boxing

Schnittdarstellungen
Beliebige Lage und Orientierung der Schnittebene
Dynamisches Verschieben der Ebene ( incl. Kollisionsprüfung )
Messfunktionen im Schnitt

Sectioning
Free positioning and orienting the sectioning plane
Dynamic plane movement ( incl. collision detection )
Measuring distance in sections

Handling von Komponenten
Verschieben, Drehen, Unterdrücken und Löschen von Komponenten
Transparente Darstellung
Dynamische Kopplung zur Produktstruktur
  - Select & Scroll

Handling of components
Translating, rotating, hiding and deleting of components
Transparency
Dynamic coupling to the Product Structure window
  - Select & Scroll

Fotorealistische Darstellungmöglichkeiten
Definition unterschiedlicher Lichtquellen
  - Point Lighting, Spot Lighting, Ambient Lighting
Definition von Materialeigenschaften
Unterschiedliche Schattierungstechniken
  - Smooth Shading, Radiosity, Ray Tracing


Photo-realistic representations
Managing, defining, and modifying the lighting of the 3D scene.
  - Point lighting, spot lighting, ambient lighting
Surface materials
Different rendering methods
  - Smooth shading, radiosity, ray tracing


zurück zur Funktionsübersicht
back to Functional Overview

Letzte Änderung / Last Update: 16.08.2007